Voorbereidingen!!!! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu Voorbereidingen!!!! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen!!!!

Door: Gideon en Lusanne

Blijf op de hoogte en volg Gideon

06 Oktober 2014 | Nederland, Enschede

Dus jij wilt ook een kiwi worden?! :)

Het is bijna zover! Nog precies een maand en we gaan al dus de voorbereidingen zijn in volle gang! Gelukkig zijn onze visa goedgekeurd (Jippie!) dus mogen we officieel het land in. We hebben allebei een leuke stageplek en hebben er ontzettend veel zin in. De eerste nacht is geboekt en als het mooi genoeg is (oftewel, minstens 1 kast voor al Lusanne haar schoenen) dan blijven we ^^ Het was wel een flinke zoektocht naar een locatie die dichtbij de universiteit ligt, groot genoeg, betaalbaar is en waar we daadwerkelijk ook foto's van konden zien. Potjandikkie, wat is Auckland duur zeg! Zelf een 3 kamer appartement in Amsterdam is er niks bij! Fingers crossed dat het mooi is!
Het enige wat eigenlijk nog moet is de koffer.. Maar wat neem je nou mee? In Lusanne haar geval: Wat laat je thuis? 30 kilo was het toch? Dat past toch nooit! De lijstjes vol kleding, make-up, smeerseltjes, survival gear en andere noodzakelijke spullen worden al opgesteld. En natuurlijk mogen we de salsaschoenen niet vergeten. Hoe zit het eigenlijk met de pepernoten? We kunnen natuurlijk niet alle Sinterklaas gerelateerde heerlijkheden missen! Nee even zonder gekheid. Het is best wel lastig om de zwembroek en de korte broeken in te pakken als het in Nederland alleen gaat regenen en sneeuwen. Gelukkig wordt de koffer er wel een stuk lichter van zonder al die winterkleding. :)
Het is ook best wel gek, kijk je bijvoorbeeld op een dierentuin website staat er: winter vanaf maart tot augustus. Of als je op websites kijkt om iets te huren gaat alles per week in plaats van per maand. Dus zitten we continu alles om te rekenen, zoals de oudere generatie ook nog met de overgang van de gulden naar de euro deed. Ook dat er in Nieuw-Zeeland aan de linkerkant van de weg gereden wordt is anders maar dat is pas echt vervelend als je er van bewust wordt dat dat ook links schakelen betekend..

De voorbereidingen voor onze reis zijn dus nog in volle gang. Het begint nu eindelijk door te dringen dat we met een maand al weg gaan. Gelukkig hebben we ons afscheidsfeest nog!

Toedeloe!!
2 aanstaande kiwi's

"Kiwi - een informele benaming voor een inwoner van Nieuw-Zeeland"

• 06 Oktober 2014 - 20:34

Bas:

Lusanne, heel veel plezier en succes!

• 06 Oktober 2014 - 23:15

Dini:

Heel veel succes met het inpakken van de koffers

• 05 November 2014 - 18:27

Leonie:

Heel veel plezier en geniet er van. We zullen jullie hier zeker volgen.