De Ik-heb-geen-zin-in-schoolwerk-dus-ga-een-blog-s - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu De Ik-heb-geen-zin-in-schoolwerk-dus-ga-een-blog-s - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu

De Ik-heb-geen-zin-in-schoolwerk-dus-ga-een-blog-s

Door: Lusanne

Blijf op de hoogte en volg Gideon

17 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eens even denken, waar waren we gebleven? Oh ja, Valentijnsdag!! Voor Valentijnsdag zijn Gideon en ik naar Auckland Zoo geweest!! Een geweldig mooie dierentuin en een heerlijke Valentijnsdag samen. We hebben van allerlei dierenleven gezien, van verstopte tijgers, tot kleurrijke vogels en luidruchtige apen. Er liep zelfs een groot harig varken los in de dierentuin, met enorme slagtanden! (en nu geen flauwe grapjes maken, het was een echt varken en niet Gideon). Persoonlijk was ik erg onder de indruk van alle grote volières, maar vooral van het Nieuw-Zeeland stuk van de dierentuin. Hier hebben Gideon en ik voor het eerst een levende kiwi gezien! Duurde wel even hoor, ik denk dat we wel een half uur in het donker hebben zitten turen voordat we een flits zagen bewegen. Dit bleek uiteindelijk de kiwi te zijn. Toen we hem eenmaal hadden gespot, kwamen er natuurlijk direct allemaal andere mensen ook kijken. Ik was best wel trots op ons dat we hem als eerste hadden gevonden. Ook in het andere kiwi-hok (het eerste hok bevatte een jong mannetje en vrouwtje die pas een paar dagen in de dierentuin waren en de toekomst vormen voor het broedprogramma) hebben we uiteindelijk de kiwi kunnen spotten. Echt super gaaf!! Ik was wel verbaasd over de snelheid en grootte van de kiwi’s, had ze trager en kleiner verwacht. Maar het zijn echt net een stel race-kippen, zo snel en zo groot! Ook hebben we veel gekko’s en een tuatara gezien (een oerhagedis, alleen te vinden in Nieuw-Zeeland). Dit vond ik wel heel speciaal, aangezien je deze dieren in het wild erg lastig kan vinden en bijna niemand ze dus tegenkomt.
Nadat we alle hokken in de dierentuin langs zijn geweest (helaas niet alle dieren gezien, de tijgers waren verstopt, de tasmaanse duivels zaten binnen en de olifant was aan het wandelen, om maar even iets te noemen), zijn we rustig aan naar huis gereden en hebben lekker ontspannen avond eten gemaakt.

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en ik heb pannenkoekjes gemaakt voor ontbijt. Na het ontbijt zijn we richting Karekare strand gegaan, een strand aan de westkust, naast Piha, dat bekend staat om z’n zwarte zand en prachtige rotsformaties. Om bij het strand te komen moesten we weer door de prachtige Waitakare Ranges rijden, absoluut geen straf. Aangekomen op het strand, besloten we om eerst maar eens het strand op te lopen, voordat we al onze spullen mee zouden slepen. Het weer was namelijk al redelijk betrokken, het had geregend en begon steeds meer te waaien. Gelukkig was het op het strand wel droog, ook al stond er een stevige wind. We hebben lekker over het strand gewandeld, voetjes in de zee, en genoten van het natuurspektakel. Omdat de wind steeds sterker werd, was er maar een klein stukje waar gezwommen mocht worden (de strandwachten waren ook erg alert) maar wij besloten niet te gaan zwemmen, vooral omdat het te koud was, maar ook omdat we die ruige zee toch best intimiderend vonden. Het was echt een indrukwekkend gezicht, grote golven met enorme witte koppen, die op de rotsen slaan.

We hebben nog even wat gegeten en gedronken op de parkeerplaats bij het strand (en hadden gelijk een heel publiek van musjes om ons heen) en zijn daarna naar een dichtbij zijnde waterval gelopen. Heel erg mooi en best wel hoog! Ook hier waren mensen aan het zwemmen, maar het was nog steeds best fris en het water best wel troebel, dus we hebben genoten van de mooie waterval en zijn toen lekker naar huis gereden. Thuis lekker gekookt, filmpje gekeken en toen zat het weekend er al weer op!

• 18 Maart 2015 - 00:15

Erna:

Jullie zien en beleven toch wel veel. Wat een prachtig land en absoluut geen straf om er in het weekend op uit te trekken. Gelijk hebben jullie. Kus