Laat ik nu ook maar eens wat posten! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu Laat ik nu ook maar eens wat posten! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu

Laat ik nu ook maar eens wat posten!

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Gideon

02 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoe mijn stage in mekaar zit is best wel lastig.. Maar ik ga het proberen kort en krachtig uit te leggen! Bij Pyramid Engineering, waar ik dus stage loop, zijn ze bezig met heel veel verschillende projecten waaronder het Silverdale Adventure Park en Luge cart’s waar ik mee bezig ben. Luging is eigenlijk hetzelfde als met de zeepkist van een berg af gaan maar hier doen ze dat met een Luge cart. Een groot plastic autootje waar drie wielen onder zitten. Het voorste wiel is voor sturen en de twee achterste is voor remmen. Nu lijkt dat helemaal niet zo leuk maar als je je voorstel dat je hier wel met 12% soms naar beneden rijdt ga je dus heel erg snel met zo’n bakkie. Ze hebben zelfs mensen gehad die met zo’n Luge Cart van de ene luge track naar de andere vlogen en dan je voorstellen dat er minstens 1.5 meter gras tussen zit. Nu hebben ze ongeveer 8 jaar geleden die cart gemaakt en mij gevraagd om deze te herontwerpen met hydraulische remmen en enorme wielen. Dus super gaaf! Het gaat nog veel verder dan dat maar hier laat ik het maar bij ;). Ook is het andere project nog steeds lopend en daar werken ook veel andere staigiares aan. Het Adventure Park krijgt langzamerhand steeds meer vorm en de fundatie van het park wordt nu gelegd! We kunnen het bijna vanuit de ramen hier zien want het ligt “just up the hill”. In het Adventure Park is ook een luge track en wie weet gaan we daar aan het einde van de stage wel de testritten doen.

Wat wel minder leuk is dat ik elke dag om 6 uur uit me bed moet en om half 7 in de auto zit want ze beginnen hier om half 8 en sommige nog veel eerder. (Hoorde net dat het zo allemachtig druk is dat er een aantal ’s nachts hebben doorgewerkt) Maar er zitten ook wel weer voordelen aan want ik kan dus ’s ochtends nog vaak even, tijdens werktijd, met het thuisfront praten en wat dingen delen. Een ander voordeel is dat ik om 4 uur klaar ben en kan dus daarna lekker nog samen met Lusanne genieten van de avond. Dat doen we dan ook maar gelukkig hebben we de tijd dus een avondje bankhangen is er ook zeker bij.

Een aantal dagen geleden had ik het erover met Sandra, een collega, of er hier in de buurt dingen te doen waren die we echt niet konden missen. Ze had het gelijk over een aantal websites waar je veel dingen met korting kon doen en dat we dat sowieso moesten doen want dan ben je veel goedkoper uit. Ook heeft ze een boek uitgeleend aan ons waar 101 dingen instonden die je zeker moet doen wanneer je in Nieuw-Zeeland bent. Dus die heeft Lusanne gisteren ingebladerd en genoteerd wat leuk was. Toen ik die avond maar eens op korting sites aan het kijken was scrollde ik over een kortings advertentie van SUBA DIVING HQDIVE. Na deze eens bekeken te hebben want bij 46% korting op een geheel verzorgde duikopleiding en vier open water duiken kon dat natuurlijk niet anders, riep ik Lusanne maar eens of ze dit wellicht iets vond. Hmm.. toch wel veel geld, maar eigenlijk wel een hele goeie deal... Als we nou wachten tot vanavond en vandaag dan er over nadenken beslissen we vanavond, want de deal was wel limited! Dus zoals gewoonlijk denk je dan de hele dag er niet meer aan en zag ik het weer voorbij komen op de Nieuw-Zeelandse variant van Groupon. Na een kort overleg hebben we toen vrij snel besloten dat we dit toch maar gingen doen. Dus we gaan een SCUBA DIVING opleiding doen!! Echt ontzettend gaaf!

Gisteren zijn we met de voucher naar het duikbedrijf geweest en hebben de data gepland! 27,28 en 29 december is het zover en hebben we eerst een dag in het zwembad en daarna twee dagen in zee/een meer. Dus echt heel erg gaaf! Hiervoor moeten we nog wel ons duik theorie halen door online een cursus te doen. Maar daar slaagt iedereen, zoals de jongen die ons hielp zei, voor, dus ik ga er vanuit dat we dat ook wel moeten kunnen. So back to school!

Het enige wat niet in de prijs inbegrepen is is een snorkel, bril en flippers. Nu zijn die ook duur maar die konden we ook huren. Echter bij het huren ben je na drie keer hetzelfde kwijt als je koopt dus we denken er zeker over na om deze aan te schaffen. Ook omdat je natuurlijk ook heel goed met snorkel alleen goed kan duiken op verschillende plekken. Dus dat gaan we zeker doen! Misschien dat ik dit weekend alleen ook even ga duiken ergens bij Albany in de buurt maar dat weet ik nog niet zeker omdat aanstaande vrijdag Lusanne al op fieldtrip gaat en dan moet ik dus alleen. Niet omdat ik dat niet durf maar meer omdat je toch in een ander land bent en niet weet hoe de zee hier is. Er worden hier ook van die beach rescue televisie series opgenomen dus het is best gevaarlijk als je niet weet waar je naar toe moet gaan.

Maar ze gaat op fieldtrip!!! Echt ontzettend gaaf, en ik hoop dat ik van het weekend wellicht ook even naar het eiland kan komen (denk het niet maar niet geschoten is altijd mis). Ze neemt mijn camera en GoPro’s mee dus gisteravond de eerste uitleg gegeven over de spullen. Het is toch altijd erg leuk om iemand anders te besmetten met het fotografie en film virus. Ze vond het volgens mij wel erg leuk ookal was ze moe en ik heb volste vertrouwen in dr dat ze met een paar mooie foto’s terug komt ookal zijn die waarschijnlijk gemaakt met het auto knopje.

Groetjes!

  • 02 December 2014 - 10:21

    Gerrit:

    Hallo hier heb je nu niks aan een duik brevet het is bijna onder nul waar jullie daar geen last van hebben.
    Geniet en heb veel plezier.
    E n vergeet niet naar de vulcanen te gaan dat is een iets wat je nooit meer vergeet.
    De naam weet ik niet precies meer iets va rota roua o.i.d.

  • 02 December 2014 - 13:55

    Ali Van Dijk :

    Ik zie dat het heel goed gaat met jullie ,dat is fijn en dat er ook nog tijd is om te genieten .Pas goed op met het duiken het is een enorme druk op je oren .Simon heeft het ook gedaan ,maar heeft daarna wel een oorontsteking gekregen ,goed de instruksie boven die ze je geven ,wel heel mooi om te doen .Heel veel van gaan genieten .Leuk om iets te lezen over je werk .Zo krijgen we een beetje een indruk waar jullie mee bezig zijn .Lusanne heeft het ook wel naar de zin ? Die indruk krijgen we wel .Hier alles goed het is koud dus geniet maar van het lekkere weer .knuffel Opa en Oma

  • 02 December 2014 - 18:40

    Leonie:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Fijn ook dat jullie het zo naar de zin hebben. Goed dat jullie die duikcursus gaan doen. Geniet van jullie tijd daar. Groetjes Jan en Leonie.

  • 02 December 2014 - 21:22

    Erna:

    Zo te lezen vervelen jullie je niet. Geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gideon

Onze trip naar Nieuw-Zeeland! We gaan allebei (Lusanne en ik) een half jaar stage lopen in Auckland, Nieuw-Zeeland. Daarna willen we graag door Nieuw-Zeeland, Australie en Thailand reizen, voordat we na ongeveer een jaar weer terugkeren in Nederland. Joepie!

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7608

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 06 November 2015

Nieuw-Zeeland -> Australie -> Thailand

Landen bezocht: