Zaterdag ochtend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu Zaterdag ochtend - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gideon Dijk - WaarBenJij.nu

Zaterdag ochtend

Door: Gideon

Blijf op de hoogte en volg Gideon

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Blijkbaar wordt ik hier sochtends best wel vroeg wakker want vanochtend was het weer zo’n feest. Om kwart voor 7 pakte ik mijn Ipad en ging maar Homeland kijken. Ben nu bijna bij op twee afleveringen na en wat is het spannend!! Na een aflevering gezien te hebben viel ik gelijk weer in slaap en werd ik een half uurtje later weer wakker.

Via het stagebureau kregen we te horen dat er in het weekend een aantal auto verkopen zijn waar je gebruikte auto’s kunt kopen. Op zaterdag op Beach Road en op zondag bij het Ellerslie racetrack. Volgens mij is het een paardenrace gebeuren maar nog niet opgezocht of gezien in de lonely planet boeken dus we zien het wel. Maar we wisten ook niet hoelaat deze zouden beginngen dus Lusanne wakker gemaakt, die vaak niet echt te pruimen is als ik haar ’s ochtends wakker maak, maar heb me best gedaan en volgens mij is dat aardig gelukt! Na snel kleren aangetrokken te hebben, zijn we richting Beach road gelopen waar de autoverkoop zou plaats vinden.

Best een leuke wandeling er naar toe want we liepen door een parkje, wat denk ik nog geen tweehondermeter lang was maar daalde ruim vijftig meter. Op het laatste stukje waren gelukkig treden. Kon me bijna voorstellen hoe het is als het hier zou sneeuwen en dan met de slee ervan af maargoed sneeuwen doet het hier nooit. Eigenlijk best jammer voor de kids, altijd een winter waar het zomer is en andersom. Doet me weer denken aan het gesprek wat ik had met de taxichaffeur op de weg naar het appartementen complex. Ik vertelde hem dat het in Nederland wel eens 13 graden onder nul werd waarop hij omkeek met een gezicht alsof hij ik zijn lunch had opgegeten. Beetje rare gewaar wording, het vriest hier nooit. Zou wel grappig zijn als een echte Kiwi een keer een winter in Rusland zou meemaken. Vliegt hij waarschijnlijk terug met drie extra koffers met extra kleren.

Aangekomen op Beach Road liepen we langs een tal auto verhuur bedrijven, maar geen auto verkoop. We hadden op de kaart gezien dat Beach Road niet zo heel erg lang was en waren dus al snel aan het einde. Bijna op de hoek van de straat zat nog een auto verhuurbedrijf dus hebben we het daar maar even gevraagd. Ze had geen idee maar heel misschien zou het wel aan het begin van de straat zijn waar een aantal parkeerplaatsen zijn. Dus toen maar terug gelopen langs de andere kant van de straat. Uiteindelijk niks gezien wat op iets van een auto verkoop leek. De Beach Road vervolgde zich in een andere straat dus zijn we die ingelopen. Na een aantal honderd meters kwamen we een ouder echtpaar tegen, echte locals, kon je gelijk zien, en hebben hun ook gevraagd waar het wellicht kon zijn. Nu was blijkbaar het echtpaar vroeger ook autoverkoper en ze wisten alleen van de Ellerslie car sale maar wisten niet op welke dag het zou zijn, het kon op zaterdag of zondag zijn. Om er te komen moesten we met de trein en uitstappen bij Greenlane als ik het me nog goed kan herrineren. Maar we konden dat het beste maar bij het treinstation vragen. Potjandikkie, dus het hele eind voor niks gelopen. Maargoed dan maar op naar het treinstation.

Gelukkig hadden we dit al gezien van een afstandje en wisten we ongeveer hoe we moesten komen. We waren een beetje in een rondje gelopen dus konden mooi doorlopen op de weg waar we al op waren. Beach Road, zoals het impliceert, ligt dicht aan de waterkant dus liepen we uiteindelijk tegen de tweede haven aan voor groot vracht verkeer. Een ongelofelijk groot terrein waar in de verte een aantal schepen lagen was bedekt met containers en andere zooi. We hadden nog niks gegeten, want we waren meteen weggegaan en hadden dus wel zin in iets. Verderop, waar de scheepslui op het schip gingen, kon je een aantal eet tentjes zien en natuurlijk KCF en Mc Donald’s. Hoeveel we er hier wel niet gezien hebben.. Je kunt je het je bijna niet voorstellen. Na een snelle blik bij de eettentjes wisten we dat we daar geen trek in hadden. Natuurlijk ook niet in zo’n vette hap dus zijn we doorgelopen naar het treinstation waar waarschijnlijk wel iets zou zitten wat iets gezonder was. Het trein station wat we gezien hadden vanaf de straat ligt naast de Vector Arena. En nee, je kunt hier geen Piranha Gun kopen. (Geek side note) Aan de buitenkant van het gebouw kon je een aantal artiesten zien die er al gespeeld hadden en een aantal die nog zouden komen. Uiteindelijk na in een mooi parkje gelopen te hebben, kruisden we de arena en liepen we richting het treinstation, wat er behoorlijk rustig uitzag op een zaterdag ochtend. Een prachtig gebouw vanaf de buitenkant en de hal was zeker niet minder mooi. Kom er nu achter dat we hier helemaal geen foto’s van hebben. Er was een kleine balie, maar er zat niemand dus liepen we verder door naar achter waar maar 1 persoon op een bankje zat. Het leek eigenlijk wel een school waar we in liepen. Aan het einde van de hal zat een grote keuken waar wel 24 werktafels waren om op te koken. Wellicht wel een kookschool? We wisten in iedergeval zeker dat het geen treinstation was. Langzaam liepen we weer naar buiten waarop een jonge ons inhaalde en met een pas de deur weer open deed. Dus heb maar snel de voet er tussen gestoken anders hadden we daar gewoon vast gezeten! Want openen zonder pas kon niet. Toen we weer buitenstonden keken we nog eens naar het gebouw en bleek dat er nu appartementen in zaten. Het nieuwe station was op de Britomart zo’n 700 meter daarvan daan. Maargoed we waren nu al weer driekwartier verder en we begonnen toch wel erg honger te krijgen. Op de weg naar het station kwamen we een Subway tegen en zijn daar even naar binnengegaan. Een best gezonde sandwich als je het vergelijkt met een fastfood keten.
Op de weg naar het staion liepen we door een overdekt winkelcentrum een klein marktje tegemoet. Zo’n 8 tentjes stonden er die veel verschillende dingen verkochten. Zo was er een Chinees die een soort chinese poffertjes verkocht, een Visser die gebakken mosselen verkocht en verder een kraampje met fruit, chocola en groentes. Erg leuk en daar gaan we zeker nog een keer heen. Het station ziet er best mooi uit. Erg modern en vol met glas maar omdat het zo veel waait viel het reuze mee hoe warm het binnen was. Bij de balie werden we al snel geholpen en kregen we te horen dat het altijd zondag tussen 9 en 12am was, verder was de man erg aardig en vertelde ons ook waar we op moesten stappen en uit moesten stappen. En het kostte maar $4 (€2,50) wat bijna geen geld is. Ik kan me nauwelijks herrineren wanneer de laaste keer was dat ik zo’n goedkoop kaartje bij de NS heb gekocht.

Blijkbaar is hier ook een soort OV-chipkaart alleen dan anders en veel makkelijker!! Je krijgt namelijk gewoon een pas met een nummer die op jou naam wordt geregistreerd. Het kost je $5 en het minimun wat je erop moet zetten is ook 5$ maar je krijgt wel 20% korting op alles. Super handig dus! Zou de NS ook eens naar moeten kijken.
Uiteindelijk keken we of we ergens dichterbij wellicht ook op de trein konden stappen en dat is op Queenstreet. We liepen uit het station en ineens was ik Lusanne kwijt. Dus draaide me om en ze stond met haar mond open. We stonden namelijk al op Queenstreet. (Voor mij was dit nieuw want Lusanne heeft de stad al iets meer verkent terwijl ik aan mijn opdracht moest werken). Ik laat Lusanne hier wel even typen. Komt ze: Dus, ik voelde me echt enorm blond toen we aan de andere kant van de Britomart uitkwamen op Queen street. Ik snapte die man binnen ook al niet toen hij vroeg waar op Queen street we wilde opstappen. Op het treinstation natuurlijk!! Bleek dus gewoon hetzelfde te zijn. Maar eenmaal over mijn ik-voel-me-nu-wel-heel-erg-een-domme-toerist-gevoel heen zijnde, zijn we even snel een aantal dingetjes gaan halen bij het warehouse, ik had nog een schrift en een agenda nodig.

Hier komt Gideon weer: Uiteindelijk was ik nog opzoek naar een camera accesoires voor het schoonmaken van de lens.Dus hebben dat nog even na veel camera winkels bezocht te hebben gekocht en zijn daarna terug gelopen richting het appartement. We kwamen nog een Outdoor shop tegen die erg veel uitverkoop hadden en zijn die even binnen gelopen. Uiteindelijk een zeer gunstig afgeprijst driedelig pannensetje met drie mokken gekocht voor het backpack avontuur. Maar we kunnen ze nu ook al gebruiken dus vanavond eindelijk iets meer dan in twee pannetjes koken!! Waarschijnlijk wordt het iets met rijst. Kan niet wachten na een aantal dagen uit blik te hebben gegeten en hopelijk vinden we morgen nu wel een auto maar daar heb ik wel vertrouwen in!

Groetjes!!

  • 15 November 2014 - 09:18

    Fred:

    De eerste week is echt nog wennen geweest als ik jullie blogs lees. Leuk dat we op deze manier een beetje mee kunnen maken wat jullie beleven.
    De aanwijzingen van het stagebureau zijn niet echt geweldig, maar op deze manier leren jullie de stad wel beter kennen.
    Veel plezier en eet smakelijk vanavond.
    Kussen van pap en mam

  • 15 November 2014 - 21:03

    Leonie:

    Leuk al die verhalen te lezen. Ben benieuwd of jullie deze frequentie aanhouden

  • 16 November 2014 - 11:45

    Annefleur:

    Jammer dat de auto niet gelukt is maar uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat jullie inmiddels een mooie bolide hebben!! En wat fijn dat het lekker weer daar is!! Hier regend het al de hele ochtend. Welke kleur heeft het pannetje nu? Smakelijk en tot snel op de Skype! Kus

  • 16 November 2014 - 14:53

    Gerrit:

    Geniet maar het is een mooi land. vaak goed weer en als het slecht weer is volgens de nieuwzeelanders lopen jullie nog gewoon in T shirt.!!

  • 21 November 2014 - 17:25

    Oma:

    Hoe is het met de jongelui went het al een beetje , zijnj jullie al verhuist ,ik lees dat er een auto is nu maar hopen dat je er een beetje geluk mee hebt .Hoe was de eerste week op stage ,dodelijk vermoeiend zeker .Hier alles goed ,het is heel leuk om jullie verslag te lezen ,maar of jullie dat vol houden dan vind ik het heel knap een hele dikke knuffel van ons .We denken aan jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gideon

Onze trip naar Nieuw-Zeeland! We gaan allebei (Lusanne en ik) een half jaar stage lopen in Auckland, Nieuw-Zeeland. Daarna willen we graag door Nieuw-Zeeland, Australie en Thailand reizen, voordat we na ongeveer een jaar weer terugkeren in Nederland. Joepie!

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 7610

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 06 November 2015

Nieuw-Zeeland -> Australie -> Thailand

Landen bezocht: